A loita dos eventuais do espectáculo os chamados intermittents, categoría que engloba a 220.000 actores, músicos, técnicos, coreógrafos e outros traballadores da cultura en vivo contra a reforma da protección de desemprego pactada o 22 de marzo por tres sindicatos e tres organizacións patronais causou graves prexuízos nos primeiros festivais de verán en Francia, e ameaza con levar por diante o máis prestixioso, o de Aviñón.
O director do certame, Olivier Py, advertiu que se verá obrigado a suspender o certame se o Goberno non atende as demandas dos traballadores, que esixen ao Executivo que non aprobe o acordo asinado en marzo por consideralo lesivo para os descontinuos, en concreto para os máis precarios.
Os eventuais, que decretaron unha xornada nacional de folga para o luns, manifestáronse espidos o martes pasado en Guise (Picardía), ante a ministra de Cultura, Aurélie Filippetti. A súa estratexia é perturbar os festivais de Aix e Marsella e ir in crescendo ata Aviñón, que empeza o 4 de xullo.
Están afectados 220.000 actores, músicos, técnicos ou coreógrafos. A mobilización afecta xa a todo o país. En París, o Teatro do Odeón pechou as súas portas, e o ciclo flamenco da Villette perdeu dúas do tres noites programadas, incluído un concerto de Miguel Poveda. En Toulouse, o Festival Rio Tolo de Toulouse foi suspendido, e o Printemps des Comédiens de Montpellier cancelou numerosos espectáculos.
A mecha prendeu e as estrelas comezan a sumarse. A actriz e cantante Jane Birkin suspendeu a súa esperada función con Michel Piccoli, unha homenaxe a Serge Gainsbourg, que estaba prevista para o día 22 en Montpellier.
O réxime dos “intermitentes do espectáculo”, como se lles coñece en Francia, foi creado en 1992 e beneficia a uns 112.000 traballadores dos 200.000 que traballan no sector. O sistema permite que quen cotizan á Seguridade Social mentres fan unha película ou unha función cobren o paro ata o seguinte traballo. Os eventuais deben traballar 507 horas ao ano (72 xornadas de traballo de sete horas) para cobrar as axudas, que oscilan entre 500 euros e 4.000, aínda que só once persoas reciben a cota máxima.
Valls nomeou un mediador para tentar frear o conflito. A reforma global do sistema de desemprego, que ten que ser aprobada ou modificada polo Goberno antes de fin de mes, reducirá nun 10% as axudas aos eventuais do espectáculo e deixará sen protección a un 10% dos beneficiarios, segundo afirma o sindicato CXT. Esta central excomunista non asinou no seu día os cambios impulsados por tres sindicatos e tres patronais, entre elas a máis importante do país, MEDEF.
O venres, a CXT-Espectáculos enviou unha carta ao presidente da República, François Hollande, na que ameaza con perturbar todos os festivais de verán, unha industria moi importante para un país que recibe da cultura o 3,5% do PIB.
O problema para o Goberno, que lida ao mesmo tempo cunha dura folga nos ferrocarrís nacionais, a SNCF, é que o mundo do espectáculo é un gran viveiro de votos da esquerda. Nos seus primeiros meses de presidencia, cando aínda era popular, Hollande visitou o Festival de Aviñón para compartir a súa vitoria cos artistas. Dous anos despois, o certame podería non celebrarse: os eventuais xa lograron suspender a edición de 2003, cando o Goberno conservador tentou tocar o seu sistema de desemprego.
O mércores, os descontinuos do Festival IN (a sección oficial) anunciaron que, se o Goberno aproba a reforma, irán á folga o 4 de xullo. Os seus colegas do Festival OFF, pola súa banda, din apoiar aos seus compañeiros pero prefiren non forzar unha suspensión que suporía, segundo afirman, un inxente dano económico á cidade, que ingresa 25 millóns de euros grazas ao festival IN e 6 millóns polo OFF.
O director, Olivier Py, e a alcaldesa da cidade, Cécile Helle, comprometéronse cos folguistas a visitar a Manuel Valls, o primeiro ministro, para pedirlle que non referende o convenio. Valls nomeou un mediador para tentar frear o conflito, pero este declarouse favorable á firma do acordo. Pola súa banda, as patronais non pensan rebaixar as súas pretensións. A súa intención de partida era acabar co réxime especial do espectáculo aliñándoo co dereito común.
Fonte: "El País"